Scroll ned til: Genveje | Galleri | Udstyr |  KampagnerVideo |

GR Yaris - en rally-inspireret GTI-dræber

Den nye GR Yaris får en ny undervogn, firehjulstræk og en 3-cylindret turbomotor med 261 hk under hjelmen! 

Produktionen af den nye GR Yaris foregår på en dedikeret produktionslinje på Toyota's Motomachi-fabrik, der har en lang og solid historie med fremstilling af sportsbiler.  

GR Yaris bliver den anden globale GR-model fra TOYOTA GAZOO Racing, den første kender vi som den legendarisk GR Supra. På baggrund af deres ekspertise og viden i at konkurrere i WRC har TOYOTA GAZOO Racing  sammen med Tommi Mäkinen Racing, udviklet den nye GR Yaris fra bunden, med  fokus på at skabe en bil, der både passer til landevejen, racerbanen og til rally. 

8/1 2020 Priser er klar, og salget er startet, læs nyheden her 

Ekstra meget kraft!

Den nye GR Yaris kommer med tre indstillinger for firehjulstrækket: Normal, Sport og Track. Et 60/40 forhold vil være standardindstillingen, sportsindstillingen vil medfører et 30/70 forhold og på baneindstillingen vil trækket være ligeligt fordelt mellem for- og baghjul. Desuden overfører GR FOUR-systemet kraften ud til alle fire hjul med et minimalt tab, ved, at benytte det variable drivkaftsystem og den nye flerplads-kobling. Kræfterne til hjulene leveres af en helt ny tre-cylindret 1.6-liters turbomotor med 261 hestekræfter og et drejningsmoment på 360 Nm, der flår den lille racer fra 0 til 100 km/t. på under 5,5 sekunder, distancerer enhver konkurrent i samme størrelse, og som kan måle sig med performancebiler i den større kompakte mellemklasse.

Se billeder af Toyota GR Yaris i mediegalleriet.

Den nye GR Yaris får en ny undervogn, firehjulstræk og en 3-cylindret turbomotor med 261 heste under hjelmen. 

1/1

Udstyrsniveauer

SPORT
  • 18” alufælge
  • 8” multimedie touch skærm
  • 6 højttalere
  • 2-zonet fuldautomatisk klimaanlæg
  • Adaptiv fartpilot
  • Automatisk nedblændeligt bakspejl
  • Bagklap i aluminium
  • Bakkamera
  • Dobbelt udstødningssystem
  • Dæktryksmåler (TPMS)
  • Dørsider i Alcantara-stof
    eCall, automatisk nødopkald
  • Elektrisk justerbare og automatisk foldbare, sortlakerede
    sidespejle med varme og integreret blinklys
  • Elsideruder
  • GR-FOUR permanent firehjulstræk
  • GR førerinformationsdisplay i farver på 4.2”
  • GR kølergrill med GR-logo
  • GR køreindstillingsvælger (SPORT/NORMAL/TRACK)
  • GR læderrat, multijusterbart med betjenings-knapper og med
    varme
  • GR aluminiumspedaler
  • GR sportssæder i
  • Alcantara-stof
  • GR sportsundervogn
  • GR velourmåtter
  • Hajfinne antenne
  • Hill-start assist
  • Kulfibertag
  • Kølerhjelm i aluminium
  • LED-forlygter, LED-baglygter og LED-kørelys
  • Luftindtag til køling af bremser
  • Lædergearknop og læderhåndbremse med røde syninger
  • DAB+
  • Bluetooth
  • Rammeløse døre i aluminium
  • Regnsensor
  • Smart Entry & Start System (nøglefri betjening)
  • Sort loftbeklædning
  • Splitbagsæde 60:40 med isofix beslag
  • Sædevarme
  • Tonede ruder
  • Toyota Safety Sense
  • Smartphone Integration (Apple Carplay & Android Auto)
GR CONVENIENCE 
  • 8 højttalere
  • Ambiente belysning
  • Blind Spot Monitor (blindvinkel
    overvågning)
  • Head Up Display
  • Navigation
  • JBL Premium lydsystem
  • Parkeringssensorer, for og bag
  • Rear Cross-Traffic Alert (advarsel for
    bagved krydsende trafik)
CIRCUT
  • 18” letvægts alufælge
  • Forstærket motorunderskjold
  • GR Circuit undervogn og styretøj
  • GR bremsekalibre, rødlakerede
  • Torsen differentiale, for og bag (Limited
  • Slip Differentials)
  • Michelin Pilot Sports 4s dæk

*Der tages forbehold for fejl og mangler.

Ny platform baseret på GA-B og GA-C Platformen!

Den nye GR Yaris kommer med et helt ny platform, der kombinere GA-B-platformen til minibiler på den forreste halvdel af GR Yaris med den nye GA-C-platform til mellemklassebiler på den bagerste halvdel. Denne nye platform giver mulighed for et helt nyt undervognsdesign og et helt nyt firehjulstræk kaldet "GR-FOUR". I teorien kan det nye firehjulstræk fordele kræfter mellem for- og bagakslen med 100 procent, fra forhjul til baghjul og omvendt.