Kalder alle pick-up fans! Ny Toyota Hilux kommer i starten af 2021!

En ny hårdfør Toyota Hilux bliver lanceret i starten af 2021, med et nyt robust design, moderne multimediesystem og en helt ny motor! 

Ny kraftigere motor med flere heste

Den nye Hilux undergår lidt af en ændring Udover den nuværende 2.4-liters dieselmotor med 150 hestekræfter og et drejningsmoment på 400 Nm, bliver det i den nye Hilux være muligt, at vælge en endnu større og kraftig 2.8-liters dieselmotor med hele 204 hestekræfter og et drejningsmoment på hele 500 Nm. Det betyder, at den nye Hilux med den nye motor accelererer fra 0 til 100 km/t. på 10 sekunder rent, hvilket er en forbedring på 2,8 sekunder sammenlignet med den nuværende motor.  Toyota har beholdt de populære varianter af Hilux med Extra Cab, Double Cab, samt muligheden for at vælge mellem seks-trins manuelt gear og seks-trins automatgear koblet sammen med et firehjulstræk. 

Hilux = "High Luxury"

Der er virkelig blevet kræset om detaljer i den nye Hilux, det fremgår tydeligt af billederne hvor den fremstår mere markant og robust. Den nye Hilux får en helt ny tredimensionel frontgrill, samt nye kofangere, som tydeligt øger bilens fremtoning og forstærker oplevelsen af at det er et robust køretøj, man har med at gøre. 

Kabinen har fuld fokus på både fører og passagerer, med dens nydesignede instrumenthus, en ny og integreret 8” multimedie touchskærm, som både vil have integreret Apple Carplay og Android Auto. Udstyrslisten bliver lang og består bl.a. af nøglefri betjening, satellitnavigation, fuldautomatisk klimaanlæg, parkeringssensorer for og bag samt et eksklusivt JBL-lydanlæg med 9 højttalere.(der uden tvivl vi tiltale mange.) 

Forbedret kørekomfort og højt sikkerhedsniveau

Målet i udviklingen af den nye Hilux var at bevare modellens legendariske offroad-egenskaber og samtidig tilføre endnu højere komfort under kørsel på almindelig vej. For at sikre at Hilux fortsat vil kunne klare sig gennem alverdens ekstreme offroad-strækninger rundt omkring i verden, har man bevaret arkitekturen med et separat karosseri monteret på en stiv chassis-ramme, der er i stand til at modstå voldsomme vridningskræfter og derfor også er betydeligt mere holdbart.

Komforten i den nye Hilux har også fået et ekstra løft ved at forbedre hjulophæng og servostyringssystemet. Støddæmperne både for og bag er blevet tunet og sammen med et forbedret bladfjederdesign og nye bøsninger medfører det en mere komfortabel oplevelse bag rattet under kørslen selv på meget hullede veje.

Selv om Hilux er kendt for sin ukuelighed på verdens mest udfordrende strækninger, er det alligevel lykkedes Toyotas ingeniører at forbedre offroad-egenskaberne yderligere på den nye Hilux. En ny elektronisk funktion, der efterligner funktionen fra et ægte mekanisk differentialespærre, lavere motoromdrejninger ved tomgang fra 850 til 680 omdrejninger i minuttet kombineret med en endnu bedre afstemt speederrespons, et opdateret anti-udskridningssystem samt en ny dækvinkelovervågning er med til at fastholde Hilux som det sikre valg, hvis man vil have garanti for at nå frem til sin destination uanset, hvad vejen byder på.

Den nye Hilux også sikkerheden i fokus. Derfor vil det også være muligt at tilvælge sikkerhedspakken Toyota Safety Sense, der bl.a. indeholder automatisk nødbremse, som bremser ned for både biler og fodgængere, hvis føreren ikke selv er opmærksom.

Salget af den nye Hilux åbner i Danmark senere på året, hvor også priserne bliver offentliggjort. Toyota forventer at kunne levere de første udgaver af den nye Hilux til danske kunder i begyndelsen af næste år.

Læs mere på Toyota.dk

1/1

Caroline Laisbo, caroline.laisbo@detdigitalebilhus.dk

Der tages forbehold for trykfejl, tastefejl og løbende ændringer i artiklen. 

Denne side benytter cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere her.

OK